Producenci
Nowości
Samolot pasażerski Airbus A380-800
Samolot pasażerski Airbus A380-800
124,70 zł
szt.
Samolot Douglas SBD-4/5 Dauntless
Samolot Douglas SBD-4/5 Dauntless
63,99 zł
szt.
Samolot TBF/TBM-1C Avenger
Samolot TBF/TBM-1C Avenger
73,60 zł
szt.
Samolot Brewster 239 Buffalo
Samolot Brewster 239 Buffalo
60,80 zł
szt.
Samolot Hawker Siddeley Harrier GR.1
Samolot Hawker Siddeley Harrier GR.1
64,20 zł
szt.
Promocje
Okręt pancernik Yamato
Okręt pancernik Yamato
1 075,70 zł 968,70 zł
szt.
Czołg T-72B1 MBT
Czołg T-72B1 MBT
684,99 zł 582,24 zł
szt.
Transporter pływający MT-LB 6MB
Transporter pływający MT-LB 6MB
267,99 zł 227,79 zł
szt.
Ciągnik Scammell Pioneer SV2S
Ciągnik Scammell Pioneer SV2S
146,90 zł 124,86 zł
szt.
Samolot Mitsubishi A6M5 Zeke
Samolot Mitsubishi A6M5 Zeke
93,50 zł 79,47 zł
szt.
Rozcieńczalnik LP10 Thinner 10ml
Rozcieńczalnik LP10 Thinner 10ml
7,80 zł 7,02 zł
szt.
Szczypce modelarskie płaskie radiowe
Szczypce modelarskie płaskie radiowe
96,70 zł 82,19 zł
szt.
Wyrzutnia 48N6E 5P85S TEL S-3000PMU SA-10 Grumble
Wyrzutnia 48N6E 5P85S TEL S-3000PMU SA-10 Grumble
510,99 zł 434,34 zł
szt.
Czołg Panther PzKpfw V Ausf.A Early
Czołg Panther PzKpfw V Ausf.A Early
191,90 zł 163,11 zł
szt.
Czołg T-84 MBT
Czołg T-84 MBT
257,99 zł 219,29 zł
szt.
Samolot Northrop F-5F Tiger II
Samolot Northrop F-5F Tiger II
355,50 zł 302,17 zł
szt.
Czołg CM-11 (M-48H) Brave Tiger ERA
Czołg CM-11 (M-48H) Brave Tiger ERA
170,99 zł 145,34 zł
szt.

Samolot Cessna L-19/O-1 Bird Dog

Dostępność: Dostępny
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 120,99 zł 120.99
ilość szt.
Zyskujesz 360 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Roden
Kod produktu: 627

Opis

Model plastikowy do sklejania w skali 1:32, amerykańskiego samolotu Cessna L-19/O-1 Bird Dog "Asian Service".

Zawartość:
- model do sklejania L-19/O-1,
- kalkomania:
1) Japanese Self Defence Air Force, JG-1043, unknown base, 1950th,
2) South Vietnamese Air Force, April 1975, Flown by MAJ Boung,
3) Royal Thai Navy, s/n 22860(51-16973), No.1302, 103 Sqn, RTNB U-Tapao, ca. 1982.

Historia:
Pod koniec lat czterdziestych US Army ogłosiło przetarg na samolot, który byłby również wykorzystywany jako samolot komunikacyjny. Potrzeba opracowania nowego samolotu wiązała się z faktem, że poprzednie typy samolotów w tej kategorii datowały się na II wojnę światową i miały archaiczny wygląd. Nowy samolot musiał być całkowicie metalowy. Spośród ofert przetargowych zwyciężyła firma Cessna, która zgodnie ze specyfikacjami wymaganymi dla nowego typu znacząco zmodyfikowała swój wcześniejszy model 170. Przede wszystkim zmiany dotyczyły kadłuba, poprawiając widok zarówno na górną, jak i tylną półkulę. Samolot mógł przetransportować pilota i jednego pasażera lub jednego rannego na noszach; w tym celu drzwi kabiny zostały powiększone i zamontowano specjalne uchwyty montażowe. Produkcja seryjna nowego typu, oficjalnie nazwana L-19/O-1 Bird Dog, rozpoczęła się pod koniec 1950 roku, a wkrótce początkowa ilość 418 sztuk została zwiększona do 3600 samolotów, w świetle jej wielkiego potencjału. O-1 został dostarczony nie tylko do jednostek wojskowych i działów szkoleniowych, ale także do jednostek Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, gdzie został nazwany OE-1. W jednostkach treningowych były one używane wyłącznie do szkolenia pilotów w warunkach lotu, a ten wariant nazwano TL-19D. Pierwsze doświadczenia O-1 w warunkach bojowych podczas wojny koreańskiej udowodniło, że samolot mógł być również wykorzystywany jako samolot operacyjny, wykorzystujący lekką amunicję. Ich głównym zadaniem było wyznaczanie celów dla innych, bardziej potężnych samolotów uderzeniowych przy użyciu niekierowanych rakiet. Maszyny takie, które zostały zmodyfikowane zgodnie z nowymi wymaganiami, zostały oznaczone jako TO-1A i TO-1E. Wojna w Wietnamie, która w następnej dekadzie nasilała się z jeszcze większymi siłami, po raz kolejny udowodniła potrzebę posiadania samolotu tej klasy. O-1 został użyty z dużym powodzeniem do rozpoznania, jako punkt obserwacyjny artylerii, eskorta konwoju i samolot komunikacyjny. W tym okresie otrzymał nowe oznaczenia jako O-1F i O-1G. Pomimo pojawienia się nowocześniejszych samolotów, które wykonywały te same funkcje wojskowe, jak O-2 Skymaster i OV-10 Bronco, O-1 pozostawał w czołówce ze względu na swoje unikalne cechy, zwłaszcza zdolność do startu i lądowania, na mniejszych i nieprzygotowanych lotniskach. Jego kariera wojskowa oficjalnie zakończyła się dopiero w 1974 roku, kiedy podjęto formalną decyzję o wykluczeniu O-1 z operacji bojowych. Niewielka liczba O-1 została przeniesiona do Sił Powietrznych Azji - te samoloty były używane przez Samoobronę Siły Japonii, Siły Powietrzne Tajlandii, Kambodżę, Indonezję, Tajwan, Filipiny i Wietnam Południowy. Po tym czasie niewielka liczba O-1 została wykorzystana w służbie cywilnego patrolu lotniczego, podczas gdy inne zostały wysłane na złom lub odsprzedane prywatnym właścicielom. Całkowita liczba wyprodukowanych O-1 osiągnęła prawie 3500 sztuk.

Malowanie:
Natural steel, black, yellow, interior green, dark green, silver, dark grey, leather, clear green, brown, exhaust, clear red, red, gunmetal steel, bright orange, light grey, dark green, bright orange, white.
Vallejo 70864, 70950, 70953, 71010, 70895, 71064, 71123, 70818, 70936, 70874, 71072, 70934, 71003, 70863, 70837, 70990, 71310, 70851, 70951.

Wymiary:
opakowanie: 40,5 x 27 x 7cm.

Dane techniczne

Numer katalogowy 627
Skala 1:32
Okres Po II wojnie światowej
Państwo USA

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl