Samolot Avro Lancaster B Mk.I Special
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Model plastikowy do sklejania w skali 1:32, brytyjskiego samolotu Avro Lancaster B Mk.I Special "Grand Slam", z okresu II wojny światowej.
Zawartość:
- model do sklejania Avro Lancaster B Mk.I Special,
- elementy fototrawione,
- kalkomania.
Historia:
Od porażki do sukcesu. Czterosilnikowy Avro typ 683 Lancaster powstał na bazie rozczarowującego dwusilnikowego Manchesteru, który ucierpiał w wyniku pożarów silnika spowodowanych zawodną instalacją silnika Rolls Royce Vulture. Jednak podstawowy płatowiec Manchesteru miał solidną konstrukcję. Logicznym rozwiązaniem było zwiększenie rozpiętości skrzydeł i zastąpienie dwóch Vultures czterema silnikami Merlin. Instalacja silnika pierwotnie opracowana przez Rolls-Royce'a dla Beaufighter II została szybko zaadaptowana i zamontowana w wdzięcznych, podwieszanych gondolach. Prototyp BT308 odbył swój pierwszy lot 9 stycznia 1941 roku i wkrótce okazał się doskonałym samolotem, charakteryzującym się dobrą sterownością i dużą nośnością. Początkowo oznaczony jako Manchester III, wkrótce przemianowano go na Lancaster. Ogólny zarys Lancastera pozostał taki sam przez całą produkcję, z wyjątkiem Mk.II, w którym zastosowano silniki gwiazdowe Bristol Hercules, na wypadek gdyby Merlin pojawił się niedobór. Mk.I i III były podobne, różniły się jedynie rodzajem zamontowanego silnika Merlin. W przypadku Mk.III wykorzystano zbudowany przez Packarda Merlin 28. Lancaster zaczął wyposażać eskadry bombowe na początku 1942 roku, gdzie szybko stał się podstawą Dowództwa Bombowego RAF. Typ ten był używany w wielu znanych nalotach, m.in. na M.A.N. fabryki w Augsburgu, spektakularny nalot Dambusters na tamy w Dolinie Ruhry i zatopienie "Tirpitza". Zasłynął dzięki celnym bombardowaniom 617 dywizjonu. Jego komora bombowa o długości 33 stóp umożliwiała przenoszenie dużych ładunków, a także wirującą minę „Upkeep” używaną do niszczenia tam w Zagłębiu Ruhry. Specjalnie przystosowany samolot mógł przenosić masywne bomby trzęsieniowe "Tallboy" o masie 12 000 funtów i "Grand Slam" o masie 22 000 funtów. Pod koniec wojny wykorzystywano go także do zrzucania żywności dla głodującej ludności holenderskiej i transportu wielu jeńców wojennych z Niemiec do domu. Powojenne Lancastery były używane do testowania silników odrzutowych i systemów tankowania w locie. Jako bombowiec był stopniowo zastępowany, ale spełniał użyteczną rolę w Dowództwie Wybrzeża aż do wycofania ostatniego w październiku 1956 roku. Jednakże RAF i francuskie L'Aéronavale nadal używały Lancastera aż do połowy lat sześćdziesiątych. W Wielkiej Brytanii i Kanadzie wyprodukowano łącznie 7377 Lancasterów.
Wymiary:
model: rozpiętość skrzydeł 664mm, długość 972mm,
opakowanie:
Pliki do pobrania:
Dane techniczne
Numer katalogowy | 01E038 |
Producent | HK Models |
Skala | 1:32 |
Okres | II wojna światowa |
Państwo | Wielka Brytania |
Ilość elementów | 839 |
Weryfikujemy, które opinie pochodzą od klientów, którzy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.