Samolot Arado Ar 68F
Opis
Model plastikowy do sklejania w skali 1:48, niemieckiego samolotu myśliwskiego Arado Ar 68F z okresu II wojny światowej.
Zawartość:
- model do sklejania Arado Ar 68F,
- kalkomania.
Historia:
W połowie lat 30-tych Niemcy rozpoczęły program szybkiego przezbrajania najnowszymi typami sprzętu wojskowego. Dotyczyło to zwłaszcza lotnictwa, ponieważ od 1919 roku do początku lat 30-tych XX wieku, krajowi zakazano posiadania samolotów wojskowych na mocy traktatu wersalskiego. Liczne udoskonalenia techniczne, nad którymi w większości pracowano potajemnie podczas zakazów, zostały przekształcone w prototypy i w krótkim czasie po przetestowaniu natychmiast wprowadzone do produkcji, a następnie przekazane bezpośrednio wojsku. Lata trzydzieste były nadal etapem przejściowym w technologii lotniczej. Wykonane w całości z metalu konstrukcje jednopłatowców, których Niemcy jako pierwsze użyły podczas I wojny światowej w bitwach na froncie zachodnim, były nadal egzotyczne i niezwykłe, aby zobaczyć je nawet ponad 10 lat później w wielu różnych kategoriach samolotów. Era ta była "złotym wiekiem" dwupłatowców, które mimo upływu lat schyłku były uważane za bardziej niezawodne i przez to bardziej akceptowalne dla typowo konserwatywnych przywódców wojskowych. W 1935 roku, kiedy słynny dwupłatowiec He 51 był już testowany i sprawdzony, pojawił się inny samolot, przeznaczony do tej samej roli i podobny konstrukcyjnie, Arado Ar 68. Pomimo faktu, że w testach porównawczych obu typów, rozwój Arado wykazał się lepszymi osiągami, wojsko nadal preferowało He 51 i wkrótce dołączyło do szeregów Luftwaffe. Niemniej jednak nowo mianowany Główny Inspektor Lotnictwa Myśliwskiego i słynny as pierwszej wojny światowej Ernst Udet nalegał u swojego wieloletniego towarzysza i dowódcy Luftwaffe, Hermanna Goeringa, aby projekt Arado trafił również do jednostek wojskowych. Był przekonany o doskonałych cechach samolotu i wierzył, że dla wyszkolonego pilota ten myśliwiec byłby lepszy od wszystkich innych typów. Już w trakcie projektowania samolotu jego konstruktorzy zapewnili miarę standaryzacji w obszarach jego konstrukcji, co pozwoliło na zainstalowanie kilku różnych typów silników. Do modyfikacji Arado Ar 68F wybrano silnik BMW VI-7.3Z. W porównaniu z wariantem E Arado Ar 68, który miał silnik Jumo 210E, osiągi lotu nieznacznie spadły, ale w tamtym czasie przywódcy wojskowi byli ogólnie zadowoleni i wkrótce Arado Ar 68F budowano w ograniczonej liczbie. Samoloty te były już uważane za przestarzałe, gdy zostały dostarczone do Luftwaffe i zostały przekazane głównie jednostkom szkoleniowym, ponieważ wtedy słynny Bf109 był nieuchronny i przewyższyłby wszystkie poprzednie rozwiązania. Niemniej jednak Arado Ar 68F był używany nie tylko jako samolot do szkolenia początkujących pilotów, ale także w walce, głównie na teatrach drugorzędnych, gdzie prawdopodobieństwo pojedynku z silnym przeciwnikiem było minimalne. Niektóre maszyny tej wersji były jeszcze w służbie w 1941 roku, kiedy dobiegała końca era tych archaicznych dwupłatowców.
Wymiary:
opakowanie: 30,5 x 20,5 x 5cm.
Dane techniczne
Numer katalogowy | 454 |
Producent | Arado |
Skala | 1:48 |
Okres | II wojna światowa |
Państwo | Niemcy |
Weryfikujemy, które opinie pochodzą od klientów, którzy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.