Autobus Renault TN6 C2
Opis
Model plastikowy do sklejania w skali 1:24, francuskiego autobusu Renault TN6 C2.
Zawartość:
- model do sklejania Renault TN6 C2,
- gumowe opony,
- kalkomania,
- klej,
- pędzelek,
- farby.
Historia:
Na początku lat trzydziestych, po wycofaniu z eksploatacji tramwajów paryskich i podmiejskich, powstały pierwsze autobusy serii "TN". Postęp, jaki dokonał się w przemyśle samochodowym, zwłaszcza w dziedzinie opon, umożliwił zaprojektowanie autobusów mogących pomieścić pięćdziesiąt lub więcej osób. Autobusy serii "TN" zostały wyposażone w 4-cylindrowe silniki o mocy 58KM (TN.4) i 6-cylindrowe o mocy 94KM (rodzina TN.6). TN.4A był używany na krótkich i średnich trasach na płaskich terenach, podczas gdy mocniejszy TN.6 był używany na długich trasach podmiejskich i na bardzo pagórkowatych, takich jak Montmartre, Ménilmontant i Belleville. TN.6A i TN.6C miały identyczny wygląd, jedyną zauważalną różnicę stanowiły koła, które w TN.6A miały felgi z pełnymi środkami, podczas gdy TN.6C miało zdejmowane felgi, zwane "felgami artyleryjskimi". Ogromna elastyczność użytkowania TN.6C była legendarna wśród kierowców. W czasie wojny autobusy te były wyposażone w system generowania gazu węglowego Imber lub Gohin - Panhard. Po wojnie główną modyfikacją dokonaną w TN.6 było zamknięcie kabiny kierowcy, tak aby zapewnić mu minimalny komfort w miesiącach zimowych. Wymiana autobusów "TN" rozpoczęła się w 1960 roku a ostatni wycofano w 1969 roku, trzydzieści osiem lat po oddaniu do użytku pierwszego. MZA w Warszawie posiada zakupiony autobus Renault TN6, jeden z zaledwie kilku takich autobusów zachowanych na świecie.
Wymiary:
model: długość 394mm,
opakowanie: 45,5 x 30,5 x 10cm.
Pliki do pobrania:
Dane techniczne
Numer katalogowy | 56789 |
Producent | Heller |
Skala | 1:24 |
Państwo | Francja |
Ilość elementów | 198 |
Weryfikujemy, które opinie pochodzą od klientów, którzy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.